Rabu, 23 April 2008

Di sini 'langkah' bermula

video

Assalamu'alaikum atau Selamat Sejahtera diucapkan,
Dengan video ringkas ini, saya mulakan coretan yang dengan izinNya akan berpanjangan. Mungkin diri akan tertanya-tanya, mengapa tidak dibentangkan dalam Bahasa Inggeris yang bersifat lebih global. Suka ingin diberitakan yang Minda Insan ini masih lagi menggunakan bahasa Melayu sebagai medium utama untuk berputar. Namun bahasa Inggeris kadang-kadang terlekat juga. Al-maklum, pembelajaran di universiti menggunakannya.

Sebagai muqaddimah kepada suatu coretan minda yang akan berpanjangan, adalah terlebih dahulu minda insan memohon maaf kepada diri atas kesedaran bahawa Insan ini tidak pernah sunyi daripada melakukan kesilapan. Oleh itu, sebarang perkongsian oleh diri kepada Minda Insan ini yang berlandaskan kebenaran adalah amat digalakkan demi membetulkan kesalahan.

Suka juga diberitahu bahawa perkongsian ini adalah bersifat peribadi dan tidak menggambarkan mana-mana pihak yang diwakili. Ini adalah suatu hasil pengalaman unik yang dikurniakan olehNya kepada setiap makhlukNya. Dan sudah pastilah apa yang dikongsi di sini tidak akan selalunya menggambarkan pemikiran Minda Insan ini keseluruhannya kerana Minda Insan ini cenderung untuk menapis apa yang dirasakan sesuai untuk dikongsikan bersama.

Semoga segala perkongsian Minda Insan ini dengan diri akan membuahkan hasil yang bermanfaat bukan sahaja kehidupan selepas kematian, tetapi juga hidup di dunia ini. Sekian, wallahu'alam.

0 comments: